Op maandag 29 januari is het kinderzwerfboekenstation op de Parkschool geopend. Dat werd gedaan met een voorstelling.
De voorstelling ging over een meisje, ze was verslaafd aan haar telefoon. De hele tijd zat ze op haar mobiel. Haar ouders probeerden haar meer te laten lezen. Ze zeiden dan bijvoorbeeld: “Puck, stop die telefoon nou eens even weg. Pak een boek en ga lekker lezen! Daar wordt je slim van.” Maar Puck wilde niet lezen. Dat vond ze stom. Toen werd de post bezorgd. Ze moest de negen-jaars prik krijgen. Eenmaal aangekomen bij het gezondheidscentrum zag ze iets liggen. Het bleek een kinderzwerfboek te zijn. Haar moeder legde haar uit wat dat is. “Een kinderzwerfboek is een boek voor iedereen! Je moet je naam aan de binnenkant van het boek zetten, je moet er ook een cijfer bij zetten. Als je het boek uit hebt natuurlijk!” Dat wilde Puck wel eens proberen. Ze begon te lezen. De hele dag wilde ze lezen. Ze vond het zo leuk dat ze alles om zich heen vergat. Zelfs toen ze moest eten wilde ze lezen. Ze las dus nog lang, en gelukkig. Na de voorstelling werd er uitgelegd wat je nou precies moet doen met zo’n zwerfboek. In de school staat een kast met heel veel boeken. Die boeken mag je mee naar huis nemen. Als je het boek meeneemt schrijf je je naam, de datum en een cijfer voor het boek erin. Als je hem uit hebt, leg je het boek weer terug in het zwerfboekenstation. Dat mag ook bij een ander kinderzwerfboekenstation in Nederland. Wat nou precies het doel van het kinderzwerfboekenstation is? Het doel is om kinderen meer te laten lezen. Van lezen kan je namelijk veel leren. En het is natuurlijk ook heel leuk!! Aïcha Parkschool Persbureau
![]() Op de Parkschool was het afgelopen woensdag weer Talentendag. Het thema was dit jaar beroepen. Ik ga vertellen over wat de bovenbouw heeft meegemaakt. Ik begin met mijn groep 6, waar de workshops gingen over het beroep van dierenarts. In groep 6 hebben de kinderen een leuk spelletje gedaan, dat heet ‘Wie is het?’. Alleen moest je niet raden WIE het was maar WAT het was: Welke ziekte heeft het dier? Daarna hebben ze met een microscoop stukjes van dieren bekeken, zoals kattenhaar en vleugels van een vlieg. Verder hebben ze een raadspel gedaan met de geluiden van dieren. Met deze geluiden hebben ze een dierengeluidenbingo gedaan. In groep 7 was de workshop ‘De koning is een DJ’. Hier hebben de kinderen een dansje geoefend en een brief geschreven aan de koning. Hierin kon je vragen stellen aan de koning of iets aan de koning vertellen. Ik heb een brief geschreven over mijn leven in Nederland, Egypte en in Syrië. Na de workshops hebben we het dansje op het podium gedaan en hebben twee kinderen hun brief voorgelezen voor de hele school. Als laatste ga ik ook nog iets vertellen over wat er in groep 8 is gedaan. Hier draaide alles om het beroep architect. De kinderen hebben een moodboard gemaakt met ideeën voor een nieuwe school. Daarna hebben ze op de iPad op de app Morphi een ontwerp gemaakt. De beste ontwerpen werden met de 3D-printer uitgeprint. De Talentendag was heel erg leuk, want iedereen kon kiezen wat hij of zij wilde doen en er waren leuke workshops! Door Ibrahim Bakhash, groep 6
![]() Op de Parkschool is het deze week de Week tegen de Eenzaamheid. Alle groepen hebben les gekregen over eenzaamheid, bijvoorbeeld over eenzaamheid bij ouderen. Groep 6 heeft een liedje geoefend en hebben dit bij de opening van de week op het podium voor de hele school gezongen. Verder hebben we filmpjes in de klas gekeken en we hebben gefilosofeerd in de kring. Ook hebben we gedichten geschreven en tekeningen gemaakt. Eenzaam zijn is niet leuk, dus moeten we oog hebben voor elkaar! Door Ibrahim Bakhash, journalist van het Parkschool Persbureau
|
Nieuws uit
Juli 2018
Commissies
Alles
|